Members.
WK 2014 Kwalificatie
1. Ivoorkust 5 13
2. Marokko 5 8
3. Tanzania 5 6
4. Gambia 5 1
Interviews
- Zakaria El Azzouzi & Faycal Annouri
- Familie Rayhi
- Willem van Hanegem
- Abdelaziz Barrada
- Badr Benlamkaddem
- Anass Achahbar
- Hakim & Faouzi Ziyech
- Alami Ahannach
- Adam Maher
- Hassan Imoussaten
- Said Boutahar
- Hilal Ben Moussa
- Iliass Bel Hassani
- Anouar Kali
- Hakim Slimani
- Jamal Dibi
- Mohammed Sinouh
- Mbark Boussoufa
nl uk fr de be
24 fans online Turkije-20 vlag Turkije-20 0 - 0 Marokko-20 vlag Marokko-20 21-06-2013 om 20:45 uur. Live op Arryadia @ Mersin, Turkije. Mediterrane Spelen
Random Display Atlas-Lions

Column: Gun het de tijd

Geschreven door : Badr Aarab - Gepubliceerd op : 22 Juni 2009

N
ormaal gesproken ben ik iemand, die dagen lang gaat piekeren na een verloren wedstrijd van Marokko. Tot mijn grote verbazing was ik na de wedstrijd tegen Togo aardig rustig, alsof ik er vrede mee heb als ze het WK niet halen. Ik ben namelijk net zoals mijn collega Mohammed Aknin ervan overtuigd dat het Marokko dat wij willen zien, tijd nodig heeft. Ik hoop dus ook van harte dat Roger Lemerre blijft.

De Franse oefenmeester is de eerste bondscoach die echt naar het volk luistert. Voor de komst van Lemerre moesten we het doen met tweederangs-spelers als Lembarki, Zerka en Kissi. Het is echter de input van Lemerre geweest die hier een einde aan heeft gemaakt. De Fransoos haalde de spelers die de fans wilden zien. En hij deed zelfs meer moeite dan nodig moet zijn voor andere spelers die helemaal niet voor Marokko willen uitkomen. Maar de mens raakt snel verwend en vergeet de veranderingen die werkelijk zijn doorgevoerd. Een nieuw team betekent namelijk niet alleen dat het qua namen omgegooid moet worden. De spelers moeten ook aan elkaar kunnen wennen. De tijd krijgen om elkaar aan te voelen en te begrijpen zonder een woord te hoeven zeggen. Mehdi El Moutaqui Benatia is één van de weinige die zich direct heeft kunnen aanpassen en later een grote leider kan worden op het veld. De man streed met inzet en trots voor zijn land. Met als mooiste moment het ‘ssst-gebaar’ richting zijn tegenstander.

Voetballen voor een nationaal elftal betekent dat je dingen moet kunnen opofferen. Je trots en ego opzij zetten en realiseren dat mensen trotser dan ooit te voren naar je zullen kijken doordat jij je eigen behoeftes op een tweede plek zet. Een Nabil Dirar bijvoorbeeld moet blij zijn dat hij nog de kleuren Rood & Groen mag zien, laat staan dragen. Enige tijd geleden gaf de speler van Club Brugge nog aan dat hij een fout had gemaakt door voor België te willen spelen. Nog geen jaar later laat hij zijn team in de steek. Als ik hem was zou ik me diep schamen. Want ieder ander had zijn mond gehouden en er alles aan gedaan om weer geaccepteerd te worden door het Marokkaanse volk. In het bijzonder moet hij júist Lemerre dankbaar zijn, die in moeilijke tijden de klappen wilde opvangen voor Nabil en hem steunde door hem toch weer op te roepen.

Na de wedstrijd ben ik niet op de website geweest, want ik wilde even mijn gevoelens en gedachte op een rij zetten. De volgende dag kon ik het toch niet laten en ging ik meerdere fora langs om de meningen te lezen. Het feit dat ik het niet een dag eerder deed is omdat ik de drang heb om dan overal op te reageren. Als men zich een dag afzondert dan is het gemakkelijker om die drang te beheersen.

Net zoals tijdens de wedstrijd zag ik in die reacties mensen roepen om Zaki. Maar laten we nou eerlijk zijn: wat heeft deze man voor elkaar gekregen? Een finale op een Afrika Cup, waar je met lege handen naar huis ging? Als ik denk aan Marokko als voetballand dan zie ik een mix van Marokko zelf en Egypte. Marokko is kwalitatief beter, maar aan de houding van de Egyptenaren kunnen ze nog een puntje zuigen. Die mensen weten waarvoor ze er staan en ze weten wat de prioriteiten zijn. Ik denk dat Marokko dat heel erg mist. Een man als Badou Zaki zal daar geen aangename verandering in kunnen brengen. Marokkanen zijn over het algemeen minder gedisciplineerd. Een Zaki, die zijn spelers tijdens de kwalificatiewedstrijd tegen Tunesië (2005) dwong om te eten tijdens de Ramadaan, is in mijn ogen niet de juiste man hiervoor. En net als Lemerre heeft hij ook zijn tactische beperkingen. Hoe Lemerre Regragui afgelopen zaterdag in het veld bracht, zo deed Zaki dat met nog drie minuten te gaan tegen Tunesië (2005) met Boussaboun. Tarik Sektioui werd zelfs buiten de basiself gelaten omdat hij niet wilde eten. En Tarik is toch een aardig gedisciplineerde speler. Ik vraag me af hoe moeilijk Badou het dan wel niet zou hebben met de minder gedisciplineerde. De mensen die om van Hanegem roepen snap ik dan ook niet. Een tijd geleden had ik hem ook graag gezien, maar nadat ik heb gezien hoe hij met druk omgaat (FC Utrecht) weet ik dat hij niet geschikt zou zijn. Het is ook nog eens een trainer die niets met de pers te maken wilt hebben en dat kan niet met fans als wij.

Wat me ook opviel aan de reacties op het internet, is het benoemen van Marouane Zemmama tot Man of the Match. Als je die titel krijgt omdat je een bal op de paal schoot dan kunnen mensen, die de wedstrijd niet hebben gezien, simpel invullen hoe de rest van het elftal was. Zemmama speelde naar mijn weten zijn slechtste partij voor Marokko tot nu toe. Vooral in de eerste helft leed de middenvelder veel balverlies. Ik ben gecharmeerd van deze speler, maar tegen Kameroen en Togo liet hij het niet zien. Benatia en El Ahmadi waren voor mij de spelers die er ver bovenuit staken tegen Togo.

Om terug te komen op de bondscoach: Het is erg gemakkelijk om alles op hem af te schuiven. Maar wij als fans moeten ook naar onszelf eerlijk durven zijn. Toegeven dat we het soms niet zo goed zien als we zelf denken. Het is moeilijk om een fout toe te geven, maar zolang we niet eerlijk naar onszelf zijn zullen we ook nooit tevreden zijn met het Marokkaanse elftal. Dus vraag jezelf eens af of je eerlijk bent naar jezelf. Ik denk namelijk dat maar weinig van ons dat zijn. We roepen om spelers. Die worden ons gegeven en als deze faalt dan roepen we om een andere. En zo blijven we doorgaan in dat cirkeltje. Op die manier hoeven we onze beperkingen in onze visie niet toe te geven. Ik vergelijk dat met wat een struisvogel doet. Zodra hij zijn kop in het zand steekt en niets kan zien, denkt deze ook onzichtbaar te zijn voor anderen. Het is slechts een kwestie van tijd dat hij erachter komt dat dit niet het geval is.

De spelers die er nu staan moeten in de toekomst het elftal worden. Met natuurlijk de aanvulling van onder andere Boussoufa, Chamakh, Taarabt en Alloudi. Want we moeten ons ook realiseren dat de bondscoach weinig aanvallende mogelijkheden had tegen Kameroen en Togo door de blessures. Als je met dit team verder gaat en Lemerre de tijd geeft, dan kan er nog iets heel moois gaan groeien. Wordt Lemerre ontslagen, zoals velen van ons dat willen, dan zijn we misschien nog verder van huis dan toen de bond hem aanstelde als bondscoach. Dus ik hoop echt dat Lemerre aanblijft in samenwerking met Jamal Fathi. Lemerre is natuurlijk niet de jongste meer en om met deze visie te werken naar 2014 is Jamal Fathi de persoon die het eventueel zou kunnen opvangen.

Ik wil graag afsluiten met iets wat me ook is opgevallen als ik zo met jongens praat of als ik reacties lees op het internet. Ik ben er volledig van overtuigd dat ons ‘oog’ hier en daar kwaad aansticht. Dat is ook niet gek, want het liefst zien we De Atlasleeuwen goed presteren zodat ook wij trots kunnen zijn op ons nationale elftal. Haast elke Marokkaan heeft dat gevoel en ik denk dat haast iedereen kippenvel krijgt bij het volkslied. Dat is iets wat in ons zit en er niet snel uit te krijgen is. Maar tegelijkertijd is dat ook onze valkuil. Want zodra het fout gaat dan schelden we erop los. Velen van ons schelden al voordat de wedstrijd überhaupt aan de gang is.

Zo kan ik ook als voorbeeld de penalty van El Hamdaoui aanhalen. In eerste instantie wil ik duidelijk maken dat ik geen fan ben van zijn houding nadat hij werd gewisseld. Maar dat is een ander punt.. Waar het me nu om gaat is dat die jongen al geen kans had toen hij de bal op elf meter neerlegde. Want ik denk dat bij ruim de helft van de mensen de gedachte door het hoofd ging: ‘Als je mist dan ben je echt een mongool/ezel/flapdrol/pannenkoek’ of welk woordje je ook graag in praktijk brengt… Sommigen zeiden het waarschijnlijk hardop.. Laten we vooral niet de sabab (reden) zijn van de slechte prestaties, maar onze broeders het goede gunnen en hopen op een betere toekomst. Masha’Allah 3alaykoum oe ie koen khayr incha’Allah.

Pagina : 1  2  3  4 
ElHamdaouiAmazigh
Member
Avatar
Reacties : 597
Maandag 22 Juni 2009 23:48 Citeer
Badr, helemaal gelijk over Lemerre. Hoeveelste coach is dit nou man, steeds worden er coaches ontslagen, dan ligt het toch niet aan de coaches. Mensen roepen ook steeds dingen over de bond maar dat heeft er niets mee te maken. We moeten Lemerre de tijd gunnen, hij haalde goede spelers, waar de andere trainers in faalden. Hij ging naar Europa om met spelers te praten.

Natuurlijk ben ik ook boos op de spelers, vooral op El Hamdaoui, in ieder geval de spelers hebben van hun fouten geleerd, de volgende keer de eerste en de beste kand benutten anders krijg je zo doelpuntloze wedstrijd.


Ik heb weinig hoop dat we het gaan redden maar als we de tijd hebben, dan zie ik dit elftal ver komen in de CAN 2010 volgend jaar inchallah. Goede column.

Ik ga slapen, ma3a salam.
mohamed
94.225.x.x
Maandag 22 Juni 2009 23:59 Citeer
badr gij hebt totaal gelijk over roger lemmere
als hij ontslagen wordt dan moeten wij helemaal terug opnieuw beginnen
ik vind het ook een goeie duo lemmere en jamal
maar wij moeten ze de tijd geven om iets op te bouwen
voor deze culumn wou ik dat roger lemmere ontslagen werd
maar toen ik deze schitterende culumn had gelezen veranderde ik van gedacht
prachtig column
ik zou zeggen atlas-lions jullie verdienen echt is
shokran
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:13 Citeer
Badr ik ben het grotendeels met je eens, maar je kan bij dit resultaat toch zeggen dat Lemerre de verntwoordelijke is. Het is zijn eigen schuld dat hij aanvallend tekort kwam hiervoor moet je maar vervangers oproepen en die ook gebruiken als je moet scoren. Ik kijk ook heel eerlijk naar mezelf, ik kijk sinds '98 naar het marokkaans elftal en weet alles over de gesciedenis met 86, 94 etc. Marokko is een groot voetballand in afrika net zoals engeland in europa, drm moeten ze altijd om prijzen kunnen spelen. Ik ben niet iemand die roept bij een nederlaag dat er andere spelers geselcteerd moeten worden en of steeds roept om andere spelers. Al spelen we met een elftal dat bestaat uit spelers uit de marokkaanse comp. ik wil resultaten zien en zo gaat het bij topvoetbal, als je niet presteert hakken ze je hoofd dr af. Ik ben voor om lemerre te ontslaan en met fathi jamal verder te gaan. Fathi Jamal doet het altijd goed. Lemerre mag wel dan spelers hebben over gehaald, vooral taarabt een grote prestatie van hem, al haalt hij aissati, kaboul en iedereen over, ik wil nog wel een wk mee maken.
Dat van Badou Zaki zou ik graag een bron willen hebben. Zei hij dat echt met Ramadan??
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:14 Citeer
als Lemrre is ontslagen hoeven ze niet opnieuw te beginnen want je hebt fathi jamal, heeft ervaring, mooie dingen gedaan en kent de spelers
zairi
91.178.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 00:18 Citeer
mehdi benatia wordt een grote inschallah. hij werd vroeger toen hij in de jeugd van marseille speelde begeerd door chelsea en manchester united. Hij kon naar beide ploegen maar bleef liever in frankrijk
Scoon
Member
Avatar
Reacties : 11
Dinsdag 23 Juni 2009 00:18 Citeer
ik vind dit een mooie column...nou ik zie ook dat jij een optimistische persoon bent, hou maar zo. want denk aan 1994 onze elftal had toen ook niets kunnen brengen op het WK, drie keer verloren. ik hoop dat dit elftal ook blijft dan kunnen wij in de toekomst maar trots op zijn. ik zie een heel goed toekomst voor deze jongens, vooral met de terug komst van alloudi, boussoufa en de rest.

terug op je column, ik ben mee eens met paar punten, vooral die van dirar, Zemmama, en terug komst van de jongens. maar ik zelfs zie Roger lemmere maar vertrekken, Zaki wil ik ook niet terug. Ik zou dan maar Fathi jamal maar een kans geven, die man heeft zich gewezen bij jong marokko, hij kan goed met de spelers opschieten, en heeft een goede overzicht. en de belangrijkse Reden is dat wij een marokkaanse Trainer nodig hebben!!!! kijk eens naar Algerije, Egypte zij hebben ook een trainer die om hem land zelf geeft, iemand die het hem ook pijn doet als ie verliest. Maar nee Marokko komt altijd met een fransman iemand die zelfs lacht na een verlies!!! als ik dat zie dan moet ik wel SCHELDEN, want iets anders kan ik natuurlijk niet doen!

bedankt voor je column
zairi
91.178.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 00:22 Citeer
marokko moet alles winnen en kameroen moet minstens 4 op 6 halen tegen gabon.

Dan gaat marokko naar het wk
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:23 Citeer
Ik ben het ook niet met je eens over zemmama, hij was misschien niet the man of the match en het klopt dat hij ook balverlies had maar als hij dat had ging hij gelijk er achter aan en het meeste gevaar kwam van hem en dan bedoel ik niet de vrije trap op de lat of de andere vrije trap, bij elke aanval was deze man betrokken en el ahmadi kon ook wel beter hoor.
El Hamdaoui moet wel zn kansen benutten, ik begrijp dat mensen dan boos op hem worden, hij moest ook niet de penalty nemen, maar hadji die is gewend deze te nemen bij zn club. Ik zat trouwens niet uit te schelde maar deed dou3a dat ie erin ging. Maar el hamdaoui ook al wordt hij verkeerd gebruikt verdient die kritiek maar niet het fluitconcert dat was belachelijk, maar wel kritiek omdat ik vind dat hij harder mocht werken vooral tegen kameroen en dat hij wat scherper moest zijn.
boukhari15
Member
Reacties : 41
Dinsdag 23 Juni 2009 00:23 Citeer
lemrree mag maar is op rotten hij heeft niets goed gedaan alleen spelers uit elkaar gehaald en de sfeer is zeer slecht sinds hij de bondscoach is hij mag maar op rotten zaki zaki zaki zaki zaki
Atlas-Lions.nl Advertentie
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:25 Citeer
wat ik ook jammer vind van de spelers is dat toen el hamdaoui de penalty miste niemand behalve zemmama naar hem toe kwam om hem beetje op te peppen om achter hem te staan en dat hij gewn de volgende kans wel erin schiet. Dat is toch wel jammer, zemmama is gewn moeilijk en deed dat wel
hossiiee
Member
Avatar
Reacties : 748
Dinsdag 23 Juni 2009 00:30 Citeer
Badr ik ben het met je eens in de zin van: Het heeft geen zin om elk jaar een nieuw bondscoach aan te stellen, want dan hebben geen van die bondscoaches tijd om een goed elftal op te bouwen. Maar om Lemerre nou te prijzen voor zijn selectiebeleid/prestatie.. NEE. Ik begin effe bij de selectiebeleid van Lemerre. Ik ben het met je eens dat hij verbeteringen heeft aangebracht, want als ik spslers als Kissi en Lembarki in het Marokkaanse elftal zie spelen dan moet ik bijna huilen. Maar om te zeggen dat daarom de selectiebeleid zo geweldig is nee.... Want waar blijven o zo belangrijke spelers als Zairi, Sektioui, Alloudi en El Zhar. Dit zijn de beste mannen die we momenteel op de flanken kunnen gebruike samen met Boussoufa en Zemamma. Ik heb Zairi, Sektioui, Alloudi en El Zhar nog nooit een slechte wedstrijd voor Marokko zien spelen. El Zhar en Alloudi hebben niet zoveel wedstrijden gespeeld, maar de wedstrijden die ze gespeeld hebben was een genot om hun erbij te zien. Zairi en Sektioui zijn allebij gevaarlijke aanvallers geweest voor Marokko, (met inzicht, snelheid, goeie voorzet, techniek om een man voor bij te komen). Met andere woorden deze 4 spelers Sektioui, Zairi, Alloudi en El Zhar zijn de perfecte/ideale spelers om op de flanken te zetten in ons nationaal elftal (same met Boussoufa en Zemmama). Dat Lemmere Alloudi niet selecteert vanwege landurige blessureleed; OKE.. Maar om ze alle 4 niet te selecteren..... Dat is gewoon BELACHELIJK slecht. Ik hoop dat je (Badr) mij kunt uitleggen waarom deze zeer goede spelers niet geselecteerd zijn. En het feit dat ze niet geselecteerd zijn is niet het enige, het is ook dat ik dan bijvoorbeeld ene Hadji in het veld zie staan in plaats van de hierboven genoemde prachtvoetballers. Hadji.... altijd vraag ik me af wat Hadji brengt in het Marokkaanse elftal.. en altijd is het antwoord NIKS. (geen inzicht, kan geen man voorbij komen, kan niet combineren, slechte voorzet en ga zo maar door), het enigste wat Hadji wel kan is hard rennen.. OKE. Sorry om het te zeggen hoor maar ik vind dat Lemmere super hard faalt in een juiste/beste nationale elftal op te bouwen.. en dat heeft ons heel duur komen te staan (we kunnen wk (bijna) vergeten). En voor de rest laten we nou eerlijk wezen, wat heeft Lemerre gepresteerd? 3 keer niks, om maar een voorbeeld te noemen 2 punten uit 3 wedstrijden. Ik denk toch dat Zaki het beter gedaan zou hebben al was het maar omdat Zaki om zijn land geeft, zich het beste zou inzetten en op zijn minst vechtlust in het team brengt (waar Marokko nu dus veel te veel tekort van komt). Ik vind het nog altijd jammer dat Zaki niet de kans heeft gehad trainer te blijven van Marokko.
Gast
62.195.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 00:34 Citeer
Hossie.. Alloudi is lang geblesseerd. Die kan je niet uitnodigen. Onmogelijk. Sektioui heeft bijna het hele jaar niet gespeeld bij Porto net zoals El Zhar. En El Zhar von dniet leuk dat hij niet heeft gespeeld tegen Gabon en is toen boos weggegaan volgens mij. dus waarom zou hij m dan op moeten roepen. dat zijn al 3 van de vier spelers die jij noemt hossie. Alleen zairi had erbij gekund. die had ie miss wel kunnen oproepen. maar over algemeen niet zijn fout.
Gast
95.96.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 00:37 Citeer
lemmere de laan uitsturen daar ben ik fan van hoe durft hij ons publiek ten schande te zetten de turken me lachen nu uit dit is een blamage tijd hij heeft gefaald en moet de laan uitgestuurd worden Chafni laten starten en Nabil Dirar en Nabil Baha opzij zetten ik zou ook de trainingskamp verlaten als Chafni voor mij zou worden gekozen komop zeg die Chafni is waardeloos wat heeft hij goed gedaan tegen Gabon was ik al kwaad maar tegen Togo ben ik furieus 0-0 is een blamage een schande en El hamdoaui moet niet meer opgeroepen worden die gozer kan alleen maar missen ik wil Chamakh Baha Alloudi El Zhar Taarabt Boussoufa Zemmama Dirar dan gaan we dik winnen van Togo volgene keer maar dat er niet meer toe want we zijn zo goed als uitgeschakeld door menner Lemmere en zn flutopstellingen
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:37 Citeer
hossie, ik ben het bijna helemaal met je eens dat we die flanspelers misten tegen kameroen en togo, want er kwamen geen fatsoenlijke voorzetten vanaf de zijkanten, zemmama probeerde het nog wel.
Maar hadji vond ik toch een van de lichtpuntjes van deze wedstrijden, hij speelde tegen de verw8ingen in, ik vond ook dat hij op bank moest plaats nemen, maar hij heeft laten zien dat hij kwalitieiten heeft en dat heeft hij laten zien, ik vond hem een van de betere spelers
BilalZeki
Member
Avatar
Reacties : 484
Dinsdag 23 Juni 2009 00:39 Citeer
lemmere de laan uitsturen daar ben ik fan van hoe durft hij ons publiek ten schande te zetten de turken me lachen nu uit dit is een blamage tijd hij heeft gefaald en moet de laan uitgestuurd worden Chafni laten starten en Nabil Dirar en Nabil Baha opzij zetten ik zou ook de trainingskamp verlaten als Chafni voor mij zou worden gekozen komop zeg die Chafni is waardeloos wat heeft hij goed gedaan tegen Gabon was ik al kwaad maar tegen Togo ben ik furieus 0-0 is een blamage een schande en El hamdoaui moet niet meer opgeroepen worden die gozer kan alleen maar missen ik wil Chamakh Baha Alloudi El Zhar Taarabt Boussoufa Zemmama Dirar dan gaan we dik winnen van Togo volgene keer maar dat er niet meer toe want we zijn zo goed als uitgeschakeld door menner Lemmere en zn flutopstellingen


Heb jij die colum wel helemaal gelezen of heb je alleen gelezen dat badr vint dat lemerre mag blijven, je moet wel begrijpend lezen.
hossiiee
Member
Avatar
Reacties : 748
Dinsdag 23 Juni 2009 00:41 Citeer
Hossie.. Alloudi is lang geblesseerd. Die kan je niet uitnodigen. Onmogelijk. Sektioui heeft bijna het hele jaar niet gespeeld bij Porto net zoals El Zhar. En El Zhar von dniet leuk dat hij niet heeft gespeeld tegen Gabon en is toen boos weggegaan volgens mij. dus waarom zou hij m dan op moeten roepen. dat zijn al 3 van de vier spelers die jij noemt hossie. Alleen zairi had erbij gekund. die had ie miss wel kunnen oproepen. maar over algemeen niet zijn fout.

Ja El Zhar kan dus wel opgeroepen worden, maar door Lemmere zijn schuld NIET. Sektioui zou nog altijd meer brengen dan ene Hadji. Sektioui heeft namelijk altijd goed gepresteerd met het Marokkaanse elftal en met name ook tegen Afrikaanse landen.. in ieder geval 10 x beter dan Hadji, Zairi kan dus wel zoals je zelf ook zegt. En Alloudi, dat heb ik zelf ook al gezegd dat ik het niet erg vind dat hij niet geselecteerd is vanwege zijn lange blessureleed.. maar ik vind wel dat hij onder normale omstandigheden er wel bij hoort..
syfacks
77.166.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 04:17 Citeer
sory menier badr ik ben niet met eens over zaki dat hij zijn spelers
gedwongen om te eten in het ramadan.tuurlijk als je gaat spelen je moet gaan eten je wil power zien op het veld en toch hebben ze het bewezen 2-2

ga je met leeg buik op het veld dat red je niet .

en meister badou zaki is de best of the best hij kan een ploeg binnen 5 dagen regelen geloof me,

fathi jamal en lemmer gewoon sleutels inleveren klaar geen twijfel moglijk
syfacks
77.166.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 04:27 Citeer
pinalty missen kan...... zelf de beste spelers hebben hier gefaalt.
maar een ding dit gedrag van lemmer tegen el hamdaoui was zinloos .
en vanaf deze match reken op dat el hamdaoui niet terug keren naar elftal
hij is nu echt boos.

maar een ding helaas voor marokko.
Atlas-Lions.nl Advertentie
bomar
Member
Avatar
Reacties : 227
Dinsdag 23 Juni 2009 08:47 Citeer
Ik vind ook dat Roger lemerre blijven, hij heeft gewoon tijd nodig.
tarabat
Member
Avatar
Reacties : 2630
Dinsdag 23 Juni 2009 09:09 Citeer
wollah je hebt gelijk Zemmama speelde naar mijn weten zijn slechtste partij voor Marokko heb ik al vaak gezegt en de mensen antwoorden jij bent gek je hebt geen verstand van voetbal!!!!!!
Gast
58.211.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 10:14 Citeer
moet je heel eerlijk toegeven dat ik het niet eens ben met badr's mening over zammamma. Ok Ben Attia had man of the match mogen worden van mij, maaarrrr....
Zemmama speelde niet slecht was vaak dreigend, heeft een hogensnelheid bij ze dribbel... alleen voelt hij de spitsen heel slecht aan. Hij doet me denken aan boussoufa, alleen weet boussoufa als geen ander dat als je een aktie maakt (hoe mooi die ook is) de bal uiteindelijk of in het doel of bij de spits terrecht moet komen. Vergeet niet MAROKKANEN als we in deze wedstrijd 1 doelpuntje meer hadden gescoord, we heel anders zouden hebben geoordeeld over onze spelers.
elmride
84.27.x.x
Dinsdag 23 Juni 2009 10:18 Citeer
Lemerre weg met zijn laffe tactiek...Is niet erg als we WK niet halen...maar voetbal dan wel op zijn minst fatsoenlijk. Weg met Lemerre je hebt Fathi die de team kent, je hebt Ajam die de team kent en je Zaki. Zo'n ramp is t niet als die zakkenvuller zn biezen pakt en optieft.
mocro13
Member
Avatar
Reacties : 1471
Dinsdag 23 Juni 2009 11:29 Citeer
Smilie moooi badr mijn complimenten Smilie
mocro13
Member
Avatar
Reacties : 1471
Dinsdag 23 Juni 2009 11:29 Citeer
Zemmema Vond ik niet echt goed tegen togo Smilie
faouaz
Member
Avatar
Reacties : 782
Dinsdag 23 Juni 2009 11:40 Citeer
dit kom allemaal door Lemmere

eerste wedstrijd tegen Gabon.
-Liet hij Boussoufa en Taarabt op de Bank
Tweede wedstrijd tegen Kameroen
-begon die met een defensieve tactiek terwijl wij daar makkelijk konden winnen.
en de wissel die nergens naar leken
-derde wedstrijd tegen Togo
je speelt thuis met 4 verdedegers en 2verdedegende middenvelder (el-ahmadi-kharja) en Hadji moet ook soms verdedegen dus je kwam dan op een 4-5-1 tactiek.
en Togo speelt met 1spits tegen 4 verdedegers.
dan nog die wissels Baha voor El-hamdiaoui alsof we 4-0 voor staan.
Chafni eruit voor Rafiq die Chafni had niet eens aan de wedstrijd moeten beginnen, en dan de grappigste zelfs me opa van 99jaar maakt die wissel niet een Zemmama voor Regraugi terwijl Regraugi een verdedeger is.

en dan zijn we nog niet klaar Over Lemmerde.
dan zegt ie op de Persconferentie (me contract loop toch nog tot 2010)
dan denk ik rot toch op joh vieze vuile honden zakkenvuller hmar.
die gozer verdient 70.000 permaand plus auto huis en telefoon a weld **** .
en je komt toch spitsen te kort hebben we een geen 2 meer want je had toch in 7 wedstrijden 37spelers uitgeprobeerd, waar is Abouchrouane en Alioaui .
nee maar Lemmerde komt maar op 1 spits op de bank BAHA.
en Menkari-Adoua-Zaza-El-mouataz-Regraugi allemaal verdedegend wach speel je tegen Brazilie.

DUS MAAR 1WOORD OPROTTEN VIEZE VUILE ZAKKENVULLER.

DOE MIJ MAAR LIEVER SAMIR AJAM OF BADOU ZAKI.

en bij zaki weetje altijd wat een de opstelling was maar bij Lemmerde nee hoor.
1keer Dirar 1keer zemmama 1keer Safri dan weer El-ahmadi dan weer Zaza ooo nee doee nu maar Lamyaghri.
nou bij Zaki was dat bijna nooit mss als iemand echt goed was in die tijd dan kreeg die een oproep.
maar Lemmere heeft nu al ruzzie met de helft van de Elftal.
Dirar-Ouadou-Karkouri-Chamahk-Zairi nou dan denk ik maar 1ding wegwezen.
in 3jaar tijd dat Badou Zaki couach was 1keer of 2keer ruzzie gehad met Naybet .


Vandaag wordt hij ontslagen inchallah .
Pagina : 1  2  3  4 
U kunt alleen reageren als u een account heeft. Klik aan de linkerkant op "Registreren".

Topscorers Europa
11
1. Nassir Maachi
10
2. Younes Belhanda
8
3. Moestafa El Kabir
8
4. Youssef El Arabi
7
5. Rachid Bourabia
Columns
- De rekenmachine
- Doodlopende weg
- De Omgekeerde wereld:...
- De keuzemogelijkheden van...
- Het Marokkaanse...
- Voorwaardelijke...
- Marokko door het dolle...
- Eén zwaluw maakt...
- Kleenex in de kleedkamer
- De Wijchense dorpsgek
- De M-Factor
- Een wijze les uit het...
- Belfast even in...
- Onvoorwaardelijke steun
- 'The Moroccan dream'
- De geopende heksenjacht
- Prijsschieten tegen...
- Het nieuwe seizoen is...
- Rome werd niet op...
- Marokko in vier jaar tijd
- Gun het de tijd
- We moeten nu voor de...
- Een goed elftal op papier...
- De déjà vu
- Een avondje Voetbal...
Zoeken
Google
Video's.



GNF Botola
1. Raja Casablanca +32 66
2. FAR Rabat +16 62
3. Maghreb Fes +9 48
4. Wydad Casablanca +8 48
5. Moghreb Tetouan +12 46
6. FUS Rabat +5 41
7. Renaissance de... -1 40
8. Chabab Rif Al... -3 36
9. Difaa El Jadida -4 35
10. Hassania Union... -2 34
11. Wydad Fes -7 33
12. Olympique Safi -12 32
13. Olympique Club... -6 30
14. KAC Kenitra -12 27
15. CODM Meknès -15 25
16. Raja Beni Mellal -20 24
Volledige stand

Copyright © Atlas-Lions.nl 2007 - 2013 | Mobiel | Twitter | Alle Rechten Voorbehouden.